راهنمای عیبیابی
عیب
دلایل
راه حل
لرزش غیرمعمول گیربکس
۱ - شل بودن پیچها
۲ - شل بودن یا خرابی اتصالات ورودی
۳ - خرابی خار، جای خار یا فیت نبودن جای خار
۴ - وجود جرم خارجی در گیربکس
۵ - آسیب دیدگی و خرابی برینگها
۶ - آسیب دیدگی و خرابی چرخ دنده ها
۲ - شل بودن یا خرابی اتصالات ورودی
۳ - خرابی خار، جای خار یا فیت نبودن جای خار
۴ - وجود جرم خارجی در گیربکس
۵ - آسیب دیدگی و خرابی برینگها
۶ - آسیب دیدگی و خرابی چرخ دنده ها
۱ - کلیه پیچها را محکم کنید.
۲ - اتصالات ورودی را محکم یا در صورت نیاز تعویض کنید
۳ - خار را تعویض کنید، خار باید کاملاً بدون لقی و کاملاً فیت باشد. از خار استاندارد استفاده کنید. در صورت آسیب دیدگی یا گشاد شدن جای خار باید تعویض شود
۴ - روغن را تخلیه و محفظه گیربکس را پس از شستشو مجدداً پر کنید
۵ - برینگ باید تعویض شود
۶ - چرخ دنده ها باید تعویض شود
۲ - اتصالات ورودی را محکم یا در صورت نیاز تعویض کنید
۳ - خار را تعویض کنید، خار باید کاملاً بدون لقی و کاملاً فیت باشد. از خار استاندارد استفاده کنید. در صورت آسیب دیدگی یا گشاد شدن جای خار باید تعویض شود
۴ - روغن را تخلیه و محفظه گیربکس را پس از شستشو مجدداً پر کنید
۵ - برینگ باید تعویض شود
۶ - چرخ دنده ها باید تعویض شود
نشت روغن
۱ - نادرست بودن وضعیت نصب:
نامناسب بودن جای درپوش ها برای آن
وضعیت نصب گیربکس
۲ - شل بودن در پوش های روغن
۳ - زیاد بودن سطح روغن
۴ - خرابی درپوش های روغن
۵ - خرابی کاسه نمدها
۶ - خرابی واشرها / گسکتها
نامناسب بودن جای درپوش ها برای آن
وضعیت نصب گیربکس
۲ - شل بودن در پوش های روغن
۳ - زیاد بودن سطح روغن
۴ - خرابی درپوش های روغن
۵ - خرابی کاسه نمدها
۶ - خرابی واشرها / گسکتها
۱ - محل درپوش روغن را کنترل و در صورت نیاز اصلاح کنید
۲ - در پوش روغن را محکم کنید
۳ - سطح روغن را کمتر کنید، محفظه گیربکس باید تقریباً تا نیمه، درون روغن باشد
۴ - درپوش های روغن را تعویض کنید
۵ - کاسه نمدها باید تعویض شوند
۶ - واشرها / گسکت ها باید تعویض شوند
۲ - در پوش روغن را محکم کنید
۳ - سطح روغن را کمتر کنید، محفظه گیربکس باید تقریباً تا نیمه، درون روغن باشد
۴ - درپوش های روغن را تعویض کنید
۵ - کاسه نمدها باید تعویض شوند
۶ - واشرها / گسکت ها باید تعویض شوند
دمای زیاد گیربکس
۱ - بار بیش از حد (ضریب کار بدرستی در نظر گرفته نشده است یا محاسبات توان گشتاور اشتباه است یا قطعات ماشین تحت فشار می باشند)
۲ - مقدار روانکار کم یا زیاد است
۳ - روانکار مناسب استفاده نشده است
۴ - دمای محیطی زیاد
۲ - مقدار روانکار کم یا زیاد است
۳ - روانکار مناسب استفاده نشده است
۴ - دمای محیطی زیاد
۱ - ضریب کار را با توجه به کاتالوگ کنترل کنید. از روان بودن حرکت قطعات ماشین اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز گیربکس بزرگتری را جایگزین کنید
۲ - مقدار روغن را تنظیم کنید
۳ - از روغن مناسب که در کاتالوگ قید شده استفاده کنید
۴ - از روغن مناسب مخصوص دمای بالاتر استفاده کنید، در صورت نیاز گیربکس بزرگتری را جایگزین کنید
۲ - مقدار روغن را تنظیم کنید
۳ - از روغن مناسب که در کاتالوگ قید شده استفاده کنید
۴ - از روغن مناسب مخصوص دمای بالاتر استفاده کنید، در صورت نیاز گیربکس بزرگتری را جایگزین کنید
دمای زیاد در محل برینگها
۱ - بار شعاعی زیاد است
۲ - مقدار روانکار کم است
۲ - مقدار روانکار کم است
۱ - بار شعاعی گیربکس را کم کنید، از یاتاقان بندی مناسب در جهت مقابل استفاده کنید، در صورت نیاز گیربکس بزرگتری را جایگزین کنید
۲ - سطح روغن را تنظیم کنید
۲ - سطح روغن را تنظیم کنید
صدای گیربکس
۱ - مقدار کم روانکار
۲ - خار و جای خار ورودی یا خروجی
۳ - اشکال در سیستم ماشین (انتقال صدا به گیربکس)
۵ - خرابی کوپلینگ و اتصالات ورودی و خروجی
۶ - شل بودن پیچهای نصب پایهها
۷ - تراز نبودن سطح نصب گیربکس
۸ - خرابی برینگها
۹ - خرابی چرخ دندهها
۱۰ - دمای محیطی زیاد
۲ - خار و جای خار ورودی یا خروجی
۳ - اشکال در سیستم ماشین (انتقال صدا به گیربکس)
۵ - خرابی کوپلینگ و اتصالات ورودی و خروجی
۶ - شل بودن پیچهای نصب پایهها
۷ - تراز نبودن سطح نصب گیربکس
۸ - خرابی برینگها
۹ - خرابی چرخ دندهها
۱۰ - دمای محیطی زیاد
۱ - سطح روغن را تنظیم کنید
۲ - خار را تعویض کنید، خار باید کاملاً بدون لقی و کاملاً فیت باشد
۳ - اتصالات، یاتاقان بندی، ریل ها و راهنماها، بدنه و سایر اجزای ماشین را کنترل و از محکم بودن و روان بودن آنها اطمینان حاصل کنید
۴ - روغن را تخلیه و محفظه گیربکس را پس از شستشو مجدداً پر کنید
۵ - ار را تعویض کنید، خار باید کاملاً بدون لقی و کاملاً فیت باشد. از خار استاندارد استفاده کنید. در صورت آسیب دیدگی یا گشاد شدن جای خار باید تعویض شود
۶ - پایههای نصب را محکم کنید
۷ - از تراز بودن سطح نصب اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز از تکیه گاه و شیم استفاده کنید
۸ - برینگها باید تعویض شوند
۹ - چرخ دندهها باید تعویض شوند
۱۰ - از روغن مناسب (روغن با ویسکوزیته بالاتر در دمای بالا) استفاده کنید
۲ - خار را تعویض کنید، خار باید کاملاً بدون لقی و کاملاً فیت باشد
۳ - اتصالات، یاتاقان بندی، ریل ها و راهنماها، بدنه و سایر اجزای ماشین را کنترل و از محکم بودن و روان بودن آنها اطمینان حاصل کنید
۴ - روغن را تخلیه و محفظه گیربکس را پس از شستشو مجدداً پر کنید
۵ - ار را تعویض کنید، خار باید کاملاً بدون لقی و کاملاً فیت باشد. از خار استاندارد استفاده کنید. در صورت آسیب دیدگی یا گشاد شدن جای خار باید تعویض شود
۶ - پایههای نصب را محکم کنید
۷ - از تراز بودن سطح نصب اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز از تکیه گاه و شیم استفاده کنید
۸ - برینگها باید تعویض شوند
۹ - چرخ دندهها باید تعویض شوند
۱۰ - از روغن مناسب (روغن با ویسکوزیته بالاتر در دمای بالا) استفاده کنید